• وبلاگ : وب سايت اختصاصي دکتر خسرو محمدي
  • يادداشت : سات روآر، نه سوادرودبار
  • نظرات : 114 خصوصي ، 869 عمومي
  • آموزش پیرایش مردانه اورجینال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    + خسرو 
    حال که مي دانيم «کل يوم عاشورا و کل ارض کربلا »: همه جا کربلا و همه روز عاشورا است، اينک ما در عاشورا و کربلاي خود چه مي کنيم؟ آيا اگر در روز عاشورا و در صحراي کربلا حاضر بوديم؛ حسين(ع) را ياري مي داديم و او را تنها نمي گذاشتيم؟ آيا اين سؤال لرزه بر اندام ما نمي اندازد و تصور تنها گذاشتن و ياري نکردن او ، خواب را از چشمان ما دور نمي کند؟ خدا را شکر کنيم که ما روز عاشورا در کربلا و در اين آزمايش بزرگ شرکت نداشته ايم، زيرا اگر حضور داشتيم به احتمال زياد يا در زمره يزيديان بوديم و يا از کساني که حسين(ع) را تنها گذاشتند و ظلم و ظالم را تاييد كردند.
    + خسرو 
    قرار بود با سواد شويم...
    يک عمر صبح زود بيدار شديم... لباس فرم پوشيديم... صبحانه خورده و نخورده... خواب و بيدار... خوشحال يا ناراحت ...با ذوق يا به زور...
    راه افتاديم به سمت مدرسه...قرار بود با سواد شويم...
    روي نيمکت هاي چوبي نشستيم، صداي حرکت گچ روي تخته ي سبز رنگي که مي گفتند سياه است را شنيديم. با زنگ تفريح نفس راحت کشيديم و زنگ آخر که مي خورد
    مثل يک پرنده که در قفسش باز مي شوداز خوشحالي پرواز کرديم. قرار بود با سواد شويم...
    و بعد
    نگراني... دلهره... حرف مردم...
    شب بيداري و تارک دنيا شدن
    کنکور شوخي نداشت...
    بايد دانشجو مي شديم...
    قرار بود با سواد شويم
    دانشگاه و جزوه و کتاب و امتحان و نمره و معدل... تمام شد...تبريک ...
    حالا ما ديگر با سواد شديم...
    فقط مي خواهم چند سوال بپرسم...
    ما چقدر سواد رفتار اجتماعي داريم؟ ما چقدر سواد فرهنگي داريم؟ ما چقدر سواد رابطه داريم؟ ماچقدر سواد دوست داشتن داريم؟؟ ماچقدر سواد انسانيت داريم؟ و ما چقدر سواد زندگي داريم؟
    قرار بود با سواد شويم...
    + خسرو 

    علايم روشنفکري در برخي جوامع توسعه يافته :

    تحصيلات عاليه، مدارک معتبر، مطالعات گسترده، اطلاعات عمومي بسيار بالا، جامعه شناسي، نوشتن کتاب، نوشتن مقاله، نظريه هاي تاييد شده،سفر به نقاط مختلف دنيا، شخصيت و انسانيت بالا، احترام به تمامي مذاهب و عقايد


    و.. علايم روشنفکري در برخي دوستان ايراني :


    کشيدن سيگار و خوردن قهوه، مخالفت با دين و مذهب، خواندن جملاتي چند از نيچه و...، طلاق گرفتن، موزيک خارجي گوش کردن، سفرهاي مکرر به تايلند، نگهداري از سگ يا گربه، مخالفت با چيزي که بقيه موافقن، موافقت با چيزي که بقيه مخالفن ...

    + خسرو 

    اقيانوس ابر پديده ‌ايست که انسان مي‌تواند خود را بر فراز ابرها احساس کند. براي تجربه اين پديده كم ياب لازم نيست از تهران زياد دور شويد. كافيست عزم سفر كرده به روستايي ديدني به نام "ييلاق سات روآر" در استان مازندران(سوادكوه) با ارتفاع بيش از 2500 متر از سطح دريا، بر فراز ابرهاي سوادكوه سر بزنيد. تقريبا در اكثر ارتفاعات سوادكوه اين پديده قابل مشاهده است.

    همين ارتفاع زياد باعث شده است احتمال رخ دادن پديده اقيانوس ابر قوت بگيرد و اغلب هواشناسان نتوانند هواي اين منطقه را به دقت تشخيص دهند چرا که در روز ممکن است چند پديد? جوي در آن حاکم شود.

    اين روستاي بكر و ديدني حدود 240 كيلومتر از تهران فاصله دارد و از جاده فيروزكوه - محور سوادكوه- قابل دسترسي است.

    + خسرو 

    نورث کوت پارکينسون، مورخ و نويسنده انگليسي در سال 1957 «اصل پيش‌پاافتادگي» يا «قانون علاقه به چرنديات» را مطرح کرد. او متوجه شد مردم به موضوعات مبتذل و پيش‌پاافتاده ارزشي بيشتر از موضوعات تخصصي مي‌دهند. نظريه‌ي پارکينسون بر اساس مشاهداتش از کميته مسئول تصويب طرح احداث يک نيروگاه اتمي بود. ماجرا از اين قرار بود افراد کميته اکثر وقت جلسات را صرف بحث روي موضوعات بيهوده و پيش‌پا افتاده و غيرمهم، ولي قابل فهم براي عوام کرده بودند. مثلاً مدت طولاني را صرف بحث درباره‌ي شکل و نوع سقف جايگاه دوچرخه‌ي کارمندان کرده بودند، در حالي‌که به موضوعاتي چون طراحي ساختمان و تجهيزات اصلي خود نيروگاه اتمي کم‌توجهي مي‌شد؛ موضوعي که بسيار مهم‌تر و پيچيده‌تر بوده، و بررسي آن دشوارتر و تخصصي‌تر بود.

    او نشان داد که زماني‌که صرف هر موضوع مرتبط با طرح مي‌شد، نسبت معکوس با ميزان بودجه‌اش داشت. درباره امضاي قرارداد ده ميليون پوندي ساخت راکتور ظرف 5 /2 دقيقه گفتگو تصميم‌گيري شد، اما کميته روي پارکينگ دوچرخه‌ 45 دقيقه بحث کرد تا ميان پارکينگ «بهتر و راحت‌تر» يا «ساده‌تر و ارزان‌تر» تصميم بگيرد، حال آنکه فرق دو حالت حدود 50 پوند بود. يك راکتور بقدري پيچيده و گران‌قيمت است که يک انسان معمولي قادر به درک آن نيست و تخصصي در مورد ساختار و تجهيزات آن ندارد، لذا به راحتي با جمع کنار مي‌آيد و براي اينکه احمق به نظر نرسد سکوت مي‌کند. اما همه مي‌توانند يک پارکينگ دوچرخه ارزان و ساده را در ذهنشان مجسم کنند و هرکسي مي‌تواند يکي از آنها بسازد. در نتيجه افراد عادي براي اينکه در بحث حضور داشته و درتصميم‌سازي نقش داشته باشند وارد اين بحث کم‌اهميت شده و برنامه‌ريزي براي اين موضوع ساده منجر به بحث‌هاي چرند بي‌پايان مي‌شود و هرکسي مي‌خواهد چيزي اضافه کند و سهم خودش را در تصميم‌گيري کلان نشان دهد.

    + خسرو 
    آدم سالم ، آدميه که با خودش و با آدمهاى اطرافش در حال جنگ و ستيز نيست، نتيجتاً حضورش به آدم انرژى ميده! بيشتر از اينکه منفى باشه، مثبته! بيشتر از اينکه متکبر باشه، متواضعه! بيشتر از اينکه بخواد خودنمايى کنه، دوست داره در يک فضاى اشتراکى، ديگرانو ببينه و همينطور خودش ديده بشه! با آدم سالم، شما بهترين بخش وجودتون ديده ميشه! آدم سالم زيباييهارو ميبينه و به زبون مياره! آدم سالم خوش خلق هست، مزاح و طنز خوبى داره! آدم سالم همونى هست که ميبينى، فى البداهه است! خلاقيت داره، برخوردش محترمانه است، ميتونيد به او اعتماد کنيد، احساس امنيت کنيد! آدم سالم کنترل نياز نداره، تحسين نياز نداره، هر روز به يک رنگ در نمياد آدم سالم با مجموعه رفتارهاش به شما احساسى رو ميده که در حقيقت شما خودت رو مثبت تر و بهتر از آنچه که هستي ببيني و در کنار توانايي هاي آدم سالم شما هم بزرگ ديده مي شوي!
    + خسرو 

    حجم قابل توجهي از کتب منتشره در زمينه روانشناسي براي عموم مردم،به طور اغراق آميزي در جهت کسب بيشترين بازار،در وعده هاي خود مبالغه مي کنند و در ادعاي ارائه ي راز خوشبختي، ثروتمند شدن، سلامت هميشگي، موفقيت نامحدود و خيلي امور ديگر امساک نمي ورزند.

    چنين کتبي نه تنها در ارتقاي سلامت رواني جامعه نقشي ندارند، بلکه از يک سو با شعله ور ساختن تمايلات نارسيستيک خوانندگان، مشکلات هيجاني و رفتاري را در بلند مدت تشديد ميکنند و از سوي ديگر به سبب فقدان پشتوانه هاي پژوهشي، فرايند نهادينه سازي علم را در جامعه مختل مي سازند!

    سطحي نگري، عوام فريبي و اهداف خيالي، سه مشخصه عمده چنين کتاب هايي است که به وضوح در قالب پيام هايي همچون نيروهاي بي پايان وجود را آزاد کنيد، ضمير ناخودآگاه خود را برنامه ريزي کنيد، خود را خوشبخت مجسم کنيد، شما ميتوانيد فرد بي نظيري شويد و به هر چه ميخواهيد با يک تصوير ذهني درخشان برسيد، متجلي است.يکي از آفت هاي عمده ي چنين مفاهيمي، تشديد دلمشغولي هاي نارسيستيک، همچون احساس بي همتا بودن،خود بزرگ بيني و غرق شدن در تخيلات و اهداف خيالي است که نه تنها از خوانندگان خود و شرکت کنندگان در چنين کلاسهايي ابر انسان نساخته است، بلکه خطر دوري از اهداف واقع بينانه، و غرق شدن در اوهام موفق شدن را همراه دارد و اين جز به خودباختگي نمي انجامد.

    آنچه که عموم مردم از خواندن اين کتاب ها انتظار دارند، تغيير و بهبود شرايط رواني و زندگي است، غافل از آنکه، تغيير در جلسات رواندرماني رخ مي دهد و نه با خواندن مطالب زيبا و دلنشين که سعي در القاء مطالب جادويي و وسوسه انگيز دارد.

    + خسرو 
    با خواندن مطالب زير، چه فرد يا افرادي به ذهنتان متبادر مي شود؟
    به جاي تدبير و خيرخواهي، كلا از حيله و شگرد استفاده مي كنند؛ به ندرت فرد توانمندي اطرافشان پيدا مي‌شود؛ خيلي اصرار دارند آدم‌هاي خوبي هستند؛ تصور مي‌کنند سر همه را کلاه گذاشته‌اند؛ شخصيت داشتن و ثبات شخصيتي براي منافع آنها، آفت است؛ به ندرت به پي‌آمد‌هاي کارهاي خود اهميت مي‌دهند؛ با ارادت، چاپلوسي و وارونه جلوه دادن مسايل، رشد مي‌کنند؛ چون براي کسب پول و مقام عجله دارند، بسيار تزوير مي‌کنند؛ براي ارائه تصوير مثبت از خود، از هر حيله‌اي استفاده مي‌کنند؛ بسيار طمع و حسادت دارند؛ حوصله ندارند سي سال زحمت بکشند تا احترام ديگران را بدست آورند؛ مجهز به صفت چاپلوسي‌اند؛ بسيار وقت مي‌گذارند تا سر از کار ديگران درآورند؛ حداقل نصف آنچه که مي‌گويند صحت ندارد؛ بسيار افراد کوتاه مدتي هستند؛ چون با حيله‌گري کار خود را پيش مي‌برند، بسيار فراموش کارند؛ اهل هياهو هستند؛ براي رسيدن به پول يا جايگاه و احترام كاذب با هر اهريمني کار مي‌کنند؛ تقريباً به جز پول و مقام، هيچ اصل ديگري براي آنها مهم نيست؛ هركجا هستند، آبادي و آباداني، صلح و آشتي از آنجا رخت برمي بندد...
    نتيجه (1): اتوموبيل بنز آنقدر با کيفيت است که نيازي به دروغ و تبليغ و وارونه سازي براي فروش ندارد؛
    نتيجه (2): توانايي‌ها و خلاقيت‌هاي افراد باشخصيت آنقدر فراوان است که نيازي به بازي و تزوير و جعل ندارند.
    + خسرو 

    ما آدم ها به جاي آنکه زندگي کنيم و باشيم فقط در حال جمع کردن و "داشتن" هستيم. ما به پديده ها به چشم مايملک نگاه مي کنيم و به آنها چنگ مي زنيم تا پيش خودمان نگه داريمشان.

    ما به جاي آنکه دنبال دانستن باشيم، دنبال جمع کردن اطلاعات هستيم،

    به جاي آنکه از پول لذت ببريم، دنبال ذخيره کردن براي آينده هستيم، به جاي آنکه از لحظه اي که در آن هستيم لذت ببريم، سعي مي کنيم با عکس گرفتن، آن لحظه و خاطره را تصاحب کنيم و.... مي خواهيم همه چيز را در بهترين حالت آن حفظ کنيم، دوست داريم هميشه جوان بمانيم و سالم، دوست داريم وسايلي که به ما مربوط است، نو و سالم باقي بمانند...

    در همه ي اينها ما دنبال "ثبات" و "قرار" هستيم، و از اين بابت متحمل اضطراب و رنج مي شويم،

    اگر جرات داشته باشيم اين قانون را بپذيريم که دنيا بي ثبات است و هيچ چيز پايدار نيست، به آرامش بزرگي مي رسيم .

    " همه چيز گذرا و فاني است، فقط اوست که مي ماند". و اگر "قرار" براي ما مهم نباشد تازه در آن صورت است که به "قرار" مي رسيم:

    بي قراري ات از طلب قرار توست. طالب بي قرار شو، تا که قرار آيدت

    + خسرو 

    پيامبر در سوگ فرزندش ابراهيم فرمود:

    اي ابراهيم! اگر نبود آن که از دست مي رود، به ديار باقي مي شتابد و ماندگان به رفتگان ملحق مي شوند،ما به شدت بر تو اندوهگين بوديم،سپس چشمش پر از اشک شد و فرمود:ديده اشک ميريزد و دل غمگين مي شود و ليکن جز آن چه رضاي خداست نمي گوييم و گرچه اي ابراهيم!براي تو غمناکم . (تحف العقول- صفحه 37)

    متاسفانه شروع مرداد 95 براي خانواده هاي جمشيدي و محمدي به روزهاي عزا تبديل شد. ما درصبح روز دوم مرداد 1395 "ابراهيم جمشيدي" فرزند حاج كيومرث جمشيدي، اين جوان بامعرفت و خوش اخلاق فاميل را در يك سانحه دلخراش رانندگي از دست داديم. غم از دست دادن او براي همه ما و به ويژه پدر و مادر داغدارش، برادران و خواهر عزادارش و همسر دلسوخته و دو فرزند خردسالش، غمي جانكاه و تمام نشدني است و جز طلب صبر از بارگاه پروردگار چاره ديگري نداريم.

    پر كشيدن كساني كه پاره تن ما هستند و از آنان خاطره ها داريم و ياد و خاطره آنها بخشي از وجودمان شده است، تلخ ترين واقعيت زندگي است ورنج و آلام آن را التيامي نمي شناسم.

    تقديم به روح پاك پسر عمه عزيزم؛ " ابراهيم جمشيدي"

    + خسرو 

    يکي از رموز اساسي در مسير پيشرفت نشان مي دهد كه نيازي به دشمني و درگيري با ديگران نيست. با رشد و پيشرفت تو، ديگران خود به خود شکست مي خورند. به ديگران کاري نداشته باش؛ کار خودت را درست انجام بده...

    با کوتاه کردن ديگران ما بلند نمي شويم و برعکس؛ بازتاب رفتار ما باعث کوتاهي مان مي شود...

    متاسفانه هنوز به زمين و ملك و مال اموال ديگران چشم طمع دارند، حتي اتفاق افتاده كه يك وجب و يك متر تا يك قواره زمين و باغ ديگران را به اسم اضافه كردن باغ و حيات و نگهداري اسب و قاطر و ... تصاحب و غصب نمايند و طلبكار هم باشند. اگر صاحب زمين اعتراضي كند، با فحاشي و ناسزا و تهديد جوابش را مي دهند. احتمالا مسير پيشرفتشان را در غصب و تصاحب و تجاوز به مال و اموال ديگران پيدا كردند. برخي هم اين مسير را در تصاحب اموال ارثي خواهر و برادر خود جستجو مي كنند. برخي هم با حق كشي و حق خوري و قضاوت هاي ناعادلانه...

    خدايا ما را به راه راست هدايت فرما و عاقبت امور را خير بگردان..

    + خسرو 
    جنگل هلي دار با هوايي مه گرفته يکي از ديدني ترين نقاط سواد کوه است که بخش وسيعي از آن داراي جنگلي متراکم و متنوع با درخت‌هايي نظير راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمياب درخت سردار يا سرخدار مي‌باشد. جنگل‌هاي بکر در مناطقي که ميان بوميان و اهالي پرتاس خوانده مي‌شوند داراي مسيرهاي سخت و دشوار بوده ولي به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعي خاص، همواره در پوششي از مه قرار داشته و مناظر بديعي را پديد مي‌آورند. در ميان اين نوع از جنگل‌ها نيز دره‌هاي زيبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه‌سارهاي متعدد، خودنمائي مي‌کند. وجود درخت‌ها و درختچه‌هاي منحصر بفردي مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه بهمراه گياهان ميوه‌دار وحشي مثل ازگيل، وليک، زالزالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابيت نواحي جنگلي سوادکوه افزوده است. در اين ميان جنگل هلي دار در فاصله 220 کيلومتري تهران قرار دارد، اين جنگل با درختاني سرسبز و بلند قامت و هوايي خنک و دلپذير دل هر بيننده‌اي را مي‌ربايد. براي گذران يک روز مفرح در طبيعتي اغلب مه‌گرفته، پياده‌روي و کوه‌پيمايي در جنگل‌هاي کاملاً بکر و انبوه سوادکوه در روزهاي آخر هفته خالي از لطف نيست. در اين جنگل پياده‌روي و کوه‌پيمايي متوسط بين 2 تا 4 ساعت، زمان مي‌برد.
    + خسرو 

    يک برنامه مستند حيات وحش نشان مى داد كه با يك سري تغييرات در مسير بويابي روباه باعث شدند روباه بين ديگر روباه ها دروغ گو به حساب آيد كه پس از يكي دو مرتبه از بين رفتن صداقت روباه در بين دوستانش، روباه افتاد و مرد. پس ازانجام آزمايشات مشخص شد اين حيوان بر اثر يک شوک عصبي سکته کرده و مرده.

    روباه که نماد مکر و حيله گري در حيوانات است، وقتي احساس مى كند صداقتش بين دوستانش از بين رفته، سکته مي زند و مي ميرد، از خجالت مي ميرد. و چقدر زيادند کساني كه روزي هزاران دروغ به زبان مى آورند، بعد جالب اينكه حتي وقتي دروغ هايشان آشکار مى شود، راست راست راه مي روند و اصلا و ابداً هم خم به ابرو نمى آورند و اسفناک تر اينکه باز هم تکرار، تکرار و تکرار...

    چقدر زشت است که انسان به جايي برسد که حيوانات از او در کرامت اخلاقي پيشي بگيرند(...اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک همالغافلون. اعراف/179)

    + خسرو 

    سلام بر تو اي بزرگ ترين ماه خدا و اي عيد دوستان خدا

    سلام بر تو که پيش از آمدن در آرزوي تو بوديم و پيش از رفتن از انديشه ي فراقت محزونيم.

    سلام بر تو که ديروز چه سخت به تو دل بسته بوديم و فردا چه بسيار به سوي تو مشتاق

    ( صحيفه ي سجاديه )

    با آرزوي قبولي طاعات و عبادات در ماه مبارک و مقدس رمضان ، ماه تزکيه ي روح و تهذيب نفس و تنوير قلوب ;

    فرارسيدن عيد سعيد فطر، جشن وارستگي و بازگشت به فطرت اصلي و پاك، حس رهايي از عادت ها و وابستگي ها را به همگان و به ويژه كساني كه با دستاني پر از آگاهي و معرفت الهي ماه مبارك رمضان را پست سر گذاشته اند، تبريك عرض مي كنم.

    + خسرو 
    کارشناسان به افرادي که به دلايل مختلف دچار استرس و هيجان هستند و بر اثر آن با مشکلاتي چون افزايش ضربان قلب، بر هم خوردن ريتم ضربان قلبي، افزايش تعريق بدن، پريدگي رنگ پوست، لرزش صدا، افت فشار خون، لرزش بدن بويژه دست ها و تنفس کوتاه و نامرتب مواجه هستند توصيه مي کنند در کنار تمامي موارد درماني و کنترلي از تکنيک کنترل تنفس نيز استفاده کنند. گفتني است، در شيوه کنترل تنفس براي رفع استرس به ازاي هر دم دوبرابر بازدم بايد توسط فرد انجام شود ، يعني با هر بار تنفس به ميزان دوبرابر با استفاده از خروج هوا از بيني و دهان به بازدم پرداخته شود.

    اگر دم فرد به طور مثال، چهار ثانيه به طول مي انجامد، بازدم تنفس او بايد با استفاده از اين شيوه حدود هشت ثانيه به طول بينجامد و با تکرار و تمرين به تدريج تا 16 ثانيه نيز افزايش يابد. بررسي ها نشان مي دهند، اساس اين شيوه در تغيير سيستم بدن از حالت سمپاتيک به حالت غير سمپاتيک است که به حالتي که فرد در حال استراحت و خواب است اطلاق مي شود.افراد مي توانند از اين شيوه در زمان هايي که دچار استرس فراوان هستند استفاده کنند و با چند بار تکرار اين عمل ضربان قلب آنها آرام شده و مي توانند در موقعيت استرس زا بهتر فکر کنند. البته اين شيوه درمان کامل استرس نيست و فرد بويژه در صورت داشتن حالت استرس مزمن بايد از مشاوره با متخصصان و روانشناسان بهره بگيرد.

     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >