• وبلاگ : وب سايت اختصاصي دکتر خسرو محمدي
  • يادداشت : سات روآر، نه سوادرودبار
  • نظرات : 114 خصوصي ، 869 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >
     
    + خسرو 
    "زندگي آنقدر کوتاه است که وقتي براي غر زدن، معذرتخواهي، کوته نظري و طلبکار بودن نيست. فقط براي عشق ورزيدن وقت هست، آن هم گويي فقط يک لحظه".
    + خسرو 
    بايد تا مي‌تواني به اعماقِ خود بروي، اين تنها راه است.
    تنها و تنها از خلالِ رفتن به ژرفاست كه به گوهرِ حقيقت زندگي مي‌رسي.
    آرامش در مركز وجود قرار دارد، جايي كه از تعدد و تكثر خبري نيست، جايي كه محل اتصال با كائنات است.
    اگر كاملاً خود را وقف كني و تسليم باشي، رسيدنت به حقيقت، مقدّر است.
    چرا كه به خودآگاهي معنوي مي رسي و منبع آگاهي مي شود هستي، مي شود معنويت...
    اين قاموس جاودانه‌ي هستي‌ست.
    گامي كه به سوي خدا برداشته مي‌شود، هرگز خسته نمي‌ماند.
    فقط بايد ساكت باشي،ساكت بودن، همه چيز است.
    سكوت به معناي حرف ‌نزدن نيست، سكوت به معناي نبود دغدغه است.
    هنگامي كه ذهن قرار مي‌گيرد، انسان به لايتناها مي‌پيوندد.
    هيچ كاري نكن، فقط بنشين و نظاره‌گر جريان فكرها و دغدغه‌ها باش، فقط ناظر باش.
    همين نظارت، به تنهايي، دغدغه‌ها را محو مي‌كند.
    بيداري نگاه و نظارت، آغازِ آزادي از مزاحمت و دستكاري‌هاي ذهن است.
    زوال دغدغه‌ها، آغاز آگاهي‌ست.
    روشني و آگاهي تو ميوه‌اي‌ست كه هنوز بايد برسد.
    شتاب مكن.
    + خسرو 
    هر رابطه زناشويي ممکن است مسيري قابل پيش بيني را از احساس شادي و خوشبختي و عشق اوليه به کابوس سردي و اختلاف طي کند؛ هرچند هر رابطه اي که همراه با قصد و تعهد و آگاهي باشد، امکان بالقوه سفري متحول کننده در جهت رشد روحي، معنوي، و رسيدن به تکامل و يکپارچگي را نيز دارد. و "ايماگودرماني" در روابط زناشويي رويکردي است براي نيل به رابطه اي آگاهانه بين همسران که التيام صدمات دوران کودکي را ميسر مي سازد.
    زوج ها تشنه دريافت اطلاعات علمي و کاربردي براي ياري گرفتن در يافتن مسير خود در زندگي و به سلامت گذشتن از آب هاي خروشان رابطه زناشويي هستند. از اين رو کتاب «راهنماي زناشويي آسان» به سفارش "انجمن ازدواج و خانواده" و با همکاري اساتيد گرانقدر جناب آقاي حسن رحماني شمس و جناب آقاي سيد مرتضي نظري، به عنوان منبعي براي استفاده و بکارگيري روش «ايماگودرماني» ، ترجمه و توسط انتشارات نسل آفتاب به طبع چاپ آراسته شد.
    کتاب «راهنماي زناشويي آسان» کتابي درباره نظريه و عمل ايماگودرماني است که در آن ياد مي گيريد چگونه در زندگي با همسرتان، دوستاني صميمي تر باشيد. اين کتاب توسط نويسندگاني دانشمند و صاحب رويکرد نوشته شده است و در عين سادگي، تخصصي و حرفه اي نيز هست، و مخاطبان آن نه فقط دانشجويان، فارغ التحصيلان و اساتيد رشته روانشناسي، بلکه همگان هستند. اين کتاب را به کارشناساني که با زوج ها کار مي کنند و به همه زوج هايي که صادقانه خواهان رابطه اي مطلوب و عاشقانه هستند، پيشنهاد ميکنم.
    + خسرو 
    خود شيفتگي نيز مانند تمام خصيصه هاي شخصيتي مي تواند در مواردي سالم و گاهي ناسالم باشد. اگر خود شيفتگي افراد متناسب با واقعيت رشد كرده باشد در اين هنگام مي توان گفت فرد خود شيفتگي سالمي دارد. خود شيفتگي در دو فاز ايده آل سازي و تحسين طلبي نمايان مي شود و در تعامل منسجم اين دو فاز رشد مي كند. زمانيكه آرمان و تحسين با يكديگر همنوا و دروني باشند مي توان از خود شيفتگي سالم بحث كرد، وقتي كسي هدف دارد، اهدافش درونيست، براي دست يابي به آنها تلاش مي كند و در راستاي دست يابي به آنها به موفقيت و پيشرفت نائل مي شود. اين فرد، خود شيفتگي نسبتا سالمي دارد.درين هنگام، درون اين فرد، بيرون او را مي سازد. اين جمله به اين معناست كه خود سازي دروني سبب مي شود فرد، مورد پسند ديگران نيز رفتار كند. او براي دل خودش نه رضايت ديگران حفظ ظاهر مي كند. حال كسي را تصور كنيد كه دروني تو خالي دارد ولي در پي كسب بيروني ايده آل است. او دائما مورد پسند ديگران رفتار مي كند تا امتياز كسب كند و پيشرفت كند. درين هنگام تقويت و تشويق اين افراد سبب مي شود تا ابد، وابسته و تو خالي بمانند. آنها ظاهري جامعه پسند و دروني پر از هيجانات سركوب شده دارند. براي اينكه متوجه نارسيسيزم ناسالم شويم كافيست به دل خود رجوع كنيم؛ تا چه حد تصوري كه ديگران از ما دارند با تصوري كه خودمان از خودمان داريم متفاوت است. گاهي در خفا افراد آنچنان از خود بيزارند كه لحظه اي تاب و توان تنها شدن و مواجهه با خود را ندارند. يكي شدن آرمان و تحسين يعني يكي شدن اهداف دروني با ظاهر بيروني كه خود به خود سبب جلب توجه و كسب تحسين مي شود.
    + خسرو 
    به مناسبت كشايش بيست و نهمين نمايشگاه كتاب
    1-مطالعه يک فرايند فعال ذهني است. 2-مطالعه پايه هاي يادگيري مهارت هاي جديد را فعال مي سازد. 3-مطالعه واژگان شناخته شده ي شما را افزايش مي دهد. 4- مطالعه اين امکان را به شما مي دهد تا به صورت اجمالي با ساير فرهنگ ها و مناطق اشنا شويد. 5- مطالعه، تمرکز را افزايش مي دهد.6- مطالعه باعث ايجاد اعتماد به نفس مي شود. 7- مطالعه انضباط شخصي (مهمترين ويژگي افراد موفق) را افزايش مي دهد. 8- مطالعه باعث افزايش خلاقيت مي شود. 9-مطالعه اين امکان را به شما مي دهد تا در رابطه با موضوعي صحبت کنيد.10- مطالعه کتاب، سرگرمي ارزاني است. 11- مطالعه اين امکان را به شما مي دهد تا به اختيار خود مطالب بياموزيد. 12-مطالعه قواي استدلال شما را افزايش مي دهد.1 مطالعه باعث مي شود تا اشتباهاتمان کاهش پيدا کند. 15- مطالعه کسالت را کاهش مي دهد. 16-مطالعه مي تواند زندگي شما را تغيير دهد. 17-مطالعه استرس را کاهش مي دهد. 18- مطالعه شما را از مضرات دنياي ديجيتالي دور مي سازد. 19-مطالعه کتاب هميشه از تماشاي فيلم بهتر است. 20- مطالعه موجب افزايش هوش مي شود.
    + خسرو 

    " 12 ارديبهشت ، روز معلم است ، روز افتخار افرينان عرصه مبارزه با جهل ، خرافات و خرافه پرستي است ، روز بهترين انسانهاي زمين است ، روز انسانهاي فرهيخته و پاک ضميري است که تلالو وجودشان جامعه را منور مي سازد ، روز ياداوري قداست علم است و ...

    براي داشتن يک جامعه سالم ، پرتوان ، انساندوست و موفق ، قداست معلم را پاس بداريم و حقوقش را اعاده کنيم .

    پيشاپيش روز معلم را با همه خضوع و خشوع ، به معلمان فرهيخته سرزمينم و به ويژه به آموزگاران خودم در دوره 5 ساله دبستان از سال 1356 تا 1361 (سركار خانم گودرزي آموزگار اول دبستانم، سركار خانم حاجيان آموزگار دوم دبستانم، سركار خانم افضلي آموزگار سوم دبستانم، سركار خانم شاوئي آموزگار چهارم دبستانم و سركار خانم فائزي رازي آموزگار محبوبم درپايه پنجم در دبستان دكتر شريعتي) و ديگران معلمان و دبيران ارجمند و محترم دوره هاي بعدي تحصيلم تبريک و تهنيت عرض مي نمايم و خودم را تا ابد مديون همه اين عزيزان مي دانم. " اي كاش مي شد يكبار ديگر هر يك از اين بزرگواران را زيارت مي كردم و دستشان را با عشق و احترام مي بوسيدم.

    + خسرو 

    فكر كنم اكثر دوستان ، افسانه اديپ را مطالعه كرده و با آن آشنا هستند. گر چه در اين افسانه، اديپ ، پدر خود را به قتل مي رساند اما اين قتل پدر در اصل همان گفتمان جهان مدرن است كه افكار نو، افكار سنتي و پيشين را كنار گذاشته و طرحي نو در مي اتدازند. گذر انسان سنتي به انسان مدرن متأثر از همين پدرکشي و عقده‌ي اديپ شکل گرفت همانگونه که کريستوفربالس عنوان مي‌کند: « براي ايجاد هويت نسلي، اعمال خشونت نسلي امري ضروري است. در واقع، فقط زماني که نسلي نو ظهور سليقه‌هاي نسل قبلي را به وضوح نقض مي‌کند مي‌توان فهميد نسلي جديد ظهور کرده است...

    در مقابل، تبارشناسي قوم ايراني را فردوسي در شاهنامه به دست مي‌دهد. شاهنامه فردوسي روايتي گفتماني از پارادايم استبدادي است که در آن گفتمان ريش سفيدي حاکم است و پدر، فرزند را مي‌کشد تا نوگرايي، تغيير جويي و دگرانديشي در محاق رود و پدران به مثابه حاکمان همواره بر تخت استيلا يابند. در شاهنامه فردوسي رستم پدر، فرزند خود سهراب را مي‌کشد و اين اسطوره‌ها، پارادايم مادام تاريخ سياسي اجتماعي ايران مي‌شود. آنجا که پدر شاهان در سلسله‌هاي مختلف ايران، همواره شاهزادگان خودرا مي‌کشند و يا کور مي‌کردند. اين سبعيت‌ها همگي در تقابل انديشه‌هاي نو و جديد رخ مي‌داد. اين جا هرگونه خلاف دستورات عمل کردن مواجهه با تيغ و شمشير درپي دارد.

    خلاف سنت شرق، که مدارج عالي دقيقا با سرسپردگي به تقدير هوس باز به دست مي‌آيد اسطوره غربي و تخيل او سرشار از قهرماناني است که عليه سرنوشت به پا خواسته‌اند. در غرب اديپ فرزند، لايوس پدر را مي‌کشد و اسطوره‌ي غربي را شکل مي‌دهد و در ايران رستم پدر، سهراب پسر را مي‌کشد و اسطوره‌ي ايراني را شکل مي‌دهد.

    + خسرو 

    فروردين هم تمام شد و به حکم مدبر بزرگ، ارديبهشت جايش را گرفت. ارديبهشتي که زيباترين و نيلي ترين آسمان را در ماه هاي سال به خود اختصاص مي دهد. اما در سات روآر، ارديبهشت چيز ديگريست. هوا جان مي دهد براي کيفور شدن در همه چيز.

    فصل رويش گل هاي صحرايي و چيدن گياهان کوهي، فصل جوشش چشمه هاي خنک در پاي کوههاي سرسبز ، فصل کوچ گله هاي گاو و رمه هاي بز و گوسفند به ييلاق

    فصل تخم گذاري گنجشک هاي کوچک در ناوداني ها و زير شيرواني ها

    منظره هاي چشم نواز و روح انگيزي که اختصاص به ارديبهشت سات روآر دارد.

    مخصوصا با بارش هاي چند ماه اخير، مي توان اوج سرسبزي و لطافت بهاري را در سات روآر زيبا شاهد بود.

    و چقدر هوس انگيز است بار ديگر ارديبهشت سات روآر را به تماشا نشستن و يکي دو روز با برادران و برخي دوستان موافق در اين ماه زيبا در بهشت سات روآر سر کردن. تمام روز گشت و گذار و تماشاي مناظري که نمي توان چشم از آنها برداشت. پياده روي در مسيرهاي مال روي هلي چال، کورچال، اورکا و ... و چقدر لذت بخش است 24 ساعت به دور از همه وابستگي هاي زندگي مدرن، در دل طبيعت بکر سات روآر به همراه گالش ها، همراهي کوچ بهاره گله هاي گاو، تجربه اي ويژه و به يادماندني.

    + خسرو 
    يك پيروزي شيرين و صدرنشيني مقتدرانه
    عاقبت پرسپوليس محبوب مزد سخت کوشي بازيکنان و مربي با کلاسش را گرفت. پيروزي مقتدرانه پرسپوليس در دربي باعث شد که علاوه بر اينکه پرسپوليس صدر نشين ليگ شود بلکه تا مدت ها مزمزه ي اين بازي زيبا دستمايه ي با کيفيتي براي ُکر ُکري خواندن در برابر دوستان استقلالي باشد. به نشانه ي همدلي با استقلالي هاي عزيز اين شکست را به آن ها تسليت مي گوييم. بر اساس نتيجه، تيم پرسپوليس دو برابر بيشتر از استقلال قوي است...!
    + خسرو 

    هفته ي گذشته اتفاق بسيار مهمي در حوزه ي پيشگيري کشور اتفاق افتاد. اين اتفاق که مي طلبد از سوي دست اندرکاران و فعالان حوزه ي پيشگيري کشور مورد توجه قرار گيرد ، برگزاري اولين مسابقه ي بين المللي دو ماراتن در کشور بود. اين اتفاق به اين خاطر در تاريخ پيشگيري کشور مهم است که مي تواند مردم را با مهم ترين ورزش سلامتي آور يعني دويدن آشنا کند. تحقيقات بسيار متعددي نشان داده اند که ورزش هاي هوازي نظير دو نقش بسيار مثبتي بر ابعاد جسماني، روانشناختي، اجتماعي و حتي معنوي برجا مي گذارند. نيم نگاهي به سبک زندگي ما ايرانيان دال بر آن است که تعداد بسيار اندکي از ما به شکلي مرتب و بر اساس اصول صحيح ورزش مي کنيم. چاقي بارزترين نشانه ي ظاهري ورزش نکردن است که خود پيامدهاي مهلکي را به دنبال دارد. مسابقه ي دو ماراتن پارس که در مرودشت فارس و به مسافت نزديک به 34 کيلومتر برگزار شد، مي تواند باعث شود مردم خصوصاً تماشاگراني که از نزديک شاهد تلاش دوندگان بودند تصوير مثبتي از دويدن در ذهن شان ايجاد شود؛ تصويري که همراه با هيجان حاصل از مشاهده ي حضور دوندگان ايراني وخارجي سخت کوشي است که براي به پايان رساندن مسير مسابقه تلاش زائد الوصفي را صرف مي کنند. در کارگاه هاي آموزش مهارت هاي زندگي، در مهارت مهم مديريت استرس، لايف اسکيلز کاران به شکلي مبسوط به شاخص هاي آمادگي جسماني مي پردازند و سعي مي کنند که شرکت کنندگان در کارگاه را ترغيب کنند بعد از کارگاه ورزش را وارد زندگي روزمره کنند. شايد بتوان گفت يکي از مهم ترين شاخص هاي لايف اسکيلزکاران زبده توان آن ها در انگيزه مند کردن شرکت کنندگان باشد بگونه اي که بلافاصله بعد از کارگاه به شکل مرتب شروع به ورزش کنند.

    + خسرو 
    يادت باشه...
    انسان هايي هستند كه ديوار بلندت را مي بينند ولي به دنبال همان يک آجر لق ميان ديوارت هستند که ،
    تو را فرو بريزند...! تا تو را انکار کنند...! تا از رويت رد شوند...! مراقب باش... دست روزگار هلت ميدهد ؛ ولي قرار نيست تو بيفتي ، اگر بي تاب نباشي و خودت را به آسمان گره زده باشي ، اوج مي گيري ... به همين سادگي ...
    پس... تو خوب باش ، حتي اگر همه از خوبي هايت سوء استفاده کردند، تو خوب باش، حتي اگر جواب خوبي هايت را با بدي دادند، تو خوب باش... و همچنان صبور
    + خسرو 

    30? از مردم بي تفاوتند، آن ها هيچ هدفي در زندگي ندارند، فقط زماني دست به كاري مي زنند كه كس ديگري به آن ها بگويد چه كاري را، كجا و چگونه انجام دهند.

    حدود 50? از مردم واكنشي عمل مي كنند. آن ها به جاي آن كه سعي كنند باني تغييرات يا اداره كننده سرنوشت خويش باشند، فقط به اتفاقات، واكنش نشان مي دهند. آن ها در تمام زندگي خود كار مي كنند تا ديگران به اهدافشان برسند.

    بيش از 10? افراد در رويا زندگي مي كنند. مغز آن ها پر از نقشه هاي خيال بافانه براي كسب شهرت و دولت است. متاسفانه اهداف آن ها چنان نامشخص و غيرواقعي است كه نمي توانند قدم هاي لازم را براي واقعيت بخشيدن به آن ها بردارند.

    فقط 10? از افراد جامعه عامل و هدفمند هستند. به جاي اينكه منتظر شوند تا ديگران به آن ها بگويند كه چه بكنند، يا در مقابل اتفاقاتي كه به آن ها تحميل مي شود واكنشي عمل كنند يا زندگي را با خيال بافي هدر دهند، روي پاي خود مي ايستند و فرصت ها را براي خود مي سازند. به جاي آنكه در زندگي به بازي گرفته شوند، براي خود نقشي موثر را در اين بازي مي سازند. آن ها به تغييرات نه به عنوان تهديد بلكه به چشم يك فرصت نگاه مي كنند، هر چند كه هنوز در ميان همين گروه نيز هدف گذاري به صورت گاه گاهي و تصادفي انجام مي گيرد.

    + خسرو 

    سال 95 نيز آغاز شد و هم اكنون بيشتر از دو هفته از آن مي گذرد و به چشم به هم زدني، در آخرين روزهاي سال، منتظر آمدن بهاري دگر و سالي جديد خواهيم بود. حتما در پايان هر سال و شروع سالي جديد، با خود عهدهايي مي بنديم. عهدهاي ما در سال جديد كدام است؟ شايد بشود گفت سال جديد هر كسي از همان زماني آغاز مي شود كه به تعهدات خويش جامع عمل بپوشاند. و امسال مي تواند از همين امروز شروع شود. پس با خود عهد ببنديم در سال جديد چند كار مشخص و قابل اجرا انجام دهيم تا از زندگي بيشتر لذت ببريم و مدني تر زندگي كنيم. در بستن اين عهد مي توانيم نكات زير را لحاظ كرده و مورد توجه قرار دهيم:

    1- بدون تغيير در سبك زندگي نمي توانيم ادعاي تغيير داشته باشيم و كيفيت زندگي به دو چيز بستگي دارد: كتاب هايي كه مي خوانيم و افرادي كه با آنها ملاقات و مراوده داريم.

    2- هرگز تاثيري كه ممكن است بر ديگران بگذاريم را دست كم نگيريم و همينطور تاثيري كه ديگران مي توانند روي ما داشته باشند.

    3- آنچه که نتيجه حافظه است، کهنه است و در نتيجه هرگز رها و آزاد نيست، لازمه رهايي، بودن در اكنون و زندگي در حال است و بدون تجربه ذهن آگاهي نمي توان بر حال متمركز بود. درواقع يك زمان بيشتر وجود ندارد و آن زمان حال است. هستي و قوانين هستي، جز زمان حال، زمان ديگري را نمي شناسد. پس هميشه نو باشيد و نو بنگريد كه در يك پديده نو، زمان وجود ندارد.

    + خسرو 

    + خسرو 

    باسلام و تقديم ادب و احترام؛

    صداي پاي بهار آرام آرام به گوش مي رسد. رستاخيز طبيعت که همگام با رويش شکوفه هاي زيباي درختان و شکفتن جوانه هاي سرسبز است، نويدبخش سالي خوش براي همه است.

    اينک و در آخرين روز سال 1394، مناسب ديدم همراهي و ياري سبزتان در طول سال 1394 را صميمانه قدر بدانم و مراتب سپاس خود را تقديم حضورتان نمايم. علي رغم هجوم شبکه هاي اجتماعي و استقبال بي حد و حصر همگان به اين شبکه ها و از طرفي کم کاري خودم به جهت مشغله هاي کاري متعدد و حجم کاري زياد که باعث شد آنچنان که بايد نتوانم وقت براي وب صرف نمايم، با اين حال، بازديد حدود 17 هزاري در سال 94 با ميانگين 46 بازديد در روز، نشان از استقبال خوب شما عزيزان و ظرفيت بالاي وب براي فعاليت بيشتر دارد. در سال آينده با ياري خداوند متعال و با همت و همراهي شما عزيزان سعي مي کنم محيطي بهتر و فعال تر در راستاي اهداف والاي وبلاگ فراهم آورم.

    پيشاپيش فرارسيدن نوروز و سال نو را تبريک گفته و سالي خوش و لبريز از پيروزي و شادکامي براي همه عزيزان و به ويژه سات روآري هاي گرامي آرزومندم.

     <    <<    6   7   8   9   10    >>    >