سفارش تبلیغ
صبا ویژن
< 1 2

باسلام و عرض احترام؛

روز چهارشنبه 13 مرداد 1400، شورای جدید #سات‌روآر با تغییراتی نسبت به دو دوره قبل، از نظر اعضا و با کاهش میانگین سنی و البته و انشاءالله از نظر سیاست‌گذاری و عملکرد شروع بکار کرد.

قطعا تغییر عملکرد در راستای پیشرفت روستا و بهبود وضعیت آن نیازمند عوامل متعددی است ولی سیاست گذاری درست و تغییر رویه‌های مدیریتی نسبت به قبل، می‌تواند جزء مولفه‌های مهمی باشد که احتمالا باعث تحولاتی در روستا شود. قطع به یقین روستا بیشتر از هر چیزی نیازمند فعالیت پویا و انسجام درونی در بین اعضا‌ء محترم شورای جدید است.

‍ ?? به این مناسبت و ضمن تبریک به اعضای منتخب شورای سوم روستای زیبای #سات‌روآر نکاتی را قابل ذکر و یادآوری دیدم که امیدوارم راهگشا باشد:

1. مسئولیت‌پذیری و احترام به رای اهالی حکم می‌کند اعضاء محترم شورای سوم همیشه در برابر مطالبه‌گری عموم آماده پاسخگویی باشند.

2. روش‌های تخریب و تحقیر و فرافکنی، نخ‌نما شده‌است، پس مردانه و با معرفت لباس خدمتگزاری باید پوشید.

3. دوران شعار دادن تمام شده‌است، از امروز مردم باید شما را با چکمه و لباس کار ببینند.

4. گعده‌های دوستانه و تصمیم‌گیری در شب‌نشینی‌ها ممنوع؛ با برنامه و بدور از هیجان و احساسات قدم به عرصه خدمت بگذارید.

5. رفاقت بجای رقابت، استراتژی شما باشد یقین داشته باشید که حفظ پیروزی مهمتر از خود پیروزی است.

6. مشاوره با بزرگان و پیشکسوتان از برنامه‌های اولویت‌دار شورا باشد.

7. لازم است جلب مشارکت و همکاری جوانان در راس فعالیت‌های شورا باشد.

8. شاید وقت آن رسیده باشد که به اقتصاد روستا از طریق جذب سرمایه‌گذار یا اجرای پروژه‌های اقتصادی با مشارکت اهالی توجه شود.

9. احتمالا موضوع ساده و پیش پا افتاده‌ به نظر برسد، اما شورای سوم باید به اهمیت برگزاری جلسات منظم و تنظیم صورتجلسات اهتمام ویژه داشته باشد

10. برای ایجاد هماهنگی بیشتر و پیشگیری از انتشار شایعات، شورای سوم از بین خودشان یک نفر را بعنوان سخنگو انتخاب نماید و روابط عمومی را تقویت نماید.

11. اخلاقیات و احترام متقابل در شورای سوم در واقع احترام به همه اهالی است.

12. شورای اول و دوم بسته به وسع خویش و امکانات موجود، در جهت خدمت به روستا و اهالی خدمات شایسته‌ای انجام داده‌است، بنابراین کسی از شورای سوم حق ندارد در دفاع از عملکرد خود از عرض و آبرو اعضای قبلی مایه بگذارد.

13. با هم کار کردن، مشورت کردن، هماهنگ بودن، منافع جمع را دیدن،، منظم بودن، سهم خود را از یک کلیت درست انجام دادن، درست دنبال کردن آیین نامه‌ها، تخصص و نظرات تخصصی را پذیرفتن، می‌تواند از ویژگی‌های بارز شورای سوم باشد.

14. قطعا نقدشوندگی، تحمل، سعه صدر، پذیرش ایده‌های جدید، از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که اعضای شورا برای حل مشکلات و در مسیر توسعه روستا به آن نیاز دارند.

15. قاعده محترم شمرده شود. تصمیمات و اقدامات شورا بر اساس یک مبنای مشخص،معقول و مقبول باشد و سلیقه و هیجان، فامیل/قوم سالاری، پارتی بازی و... بر امورات شورا تاثیر نگذارد.

16. برنامه محترم شمرده شود. برای امور مهم، جدول و برنامه مدون وجود داشته باشد، یعنی شورا باید بتواند با توجه به مشکلات موجود برنامه مشخص مکتوب(و نه حرف‌های پراکنده شفاهی مبهم) ارائه دهد و فعالیت‌ها مبتنی بر برنامه(و نه هر روز هر کاری به ذهن رسید) اجرا شود.

17. نخواهیم یک شبه کل مشکلات محل را حل کنیم و وعده‌های عجیب و غریب و احساسی بدهیم، ولی هدف گذاری کنیم.

 

و در پایان سخنی با اهالی محترم و هم ولایتی‌های عزیز، به ویژه جوانان غیور محل؛

باید همگی به شورا و اعضای محترم آن کمک کنیم "قانون" حاکمیت پیدا کند، نظم عمومی فراگیر شود، پس لازم است برای شروع، نظم در گفتار پدیدار شود. قانونمندی در خودمان نهادینه شود. گفتگوها را باید ببریم به سمت شفافیت، قاعده‌مندی، دوری از کلی‌گویی و پرهیز از انتشار شایعات یا متلک‌پرانی. قبل از آن باید تکلیفمان با خودمان روشن شود، باید بدانیم چه می‌خواهیم و هدفمان چیست و واقعا دنبال چه منظوری هستیم؟ اینکه همگی می گوییم "دنبال پیشرفت محل هستیم"، کلی گوئیست، کلیشه است، کمی در خودمان جستجو کنیم و دقیق شویم، ببینیم آیا در ته ذهنمان واقعا چنین چیزی نهادینه است و اگر چنین است، چیزهایی که می‌گوییم یا انجام می‌دهیم هم متناسب با آن دیدگاه است یا خیر؟ اندکی در اعمال و رفتار و گفتارمان ریزبین شویم، فکر کنیم، در این‌صورت شفاف‌تر و دقیق‌تر نظر خواهیم داد...آنگاه هر کس می‌داند چرا چنان مطلبی را گفته یا فلان کار را انجام داده...!

تمام سخن همین باید باشد:

‏"من مبارزه نمیکنم علیه وطنم

من مبارزه میکنم برای وطنم"

 

برای اعضای محترم #شورای_سات‌روآر آرزوی موفقیت و برای هم محلی‌های عزیزم آرزوی سعادت و برخورداری دارم.

 

ارادتمند: خسرو محمدی


اولین دیدگاه را شما بگذارید

  

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ