• وبلاگ : وب سايت اختصاصي دکتر خسرو محمدي
  • يادداشت : سات روآر، نه سوادرودبار
  • نظرات : 114 خصوصي ، 869 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + خسرو 
    هفت دليل براي كتاب خواندن
    1. کتاب‌هاي خوب، بلندپروازي انسان را تحريک مي‌کنند.زندگي آدم‌ها با مطالعه کتاب غني مي‌شود.
    2. ما با خواندن کتاب‌هاي خوب، در پنهاني‌ترين وجوه شخصيت انساني‌مان به حس نزديکي با يک فرهنگ مي‌رسيم. خواندن، غرايز، شور و احساسات‌ و رفتارهاي‌مان را تعريف مي‌کنند.
    3. ادبيات بهترين سلاح در مقابل تعصب است. کتاب‌هاي خوب، بهترين دفاع در برابر عقايد تحريف‌شده‌ و خرافات است.
    4. ادبيات دشمن طبيعي همه ديکتاتوري‌هاست. ادبيات نارضايتي را در جهان رشد مي‌دهد و خواندن حس اميد و آرزوي داشتن جامعه‌اي بهتر را در درون شهروندان به وجود مي‌آورد؛ جايي که مردم بتوانند روياهاي خود را آزادانه دنبال کنند. وقتي يک نفر مطالعه مي‌کند، رويکردي انتقادي پيدا مي‌کند تا واقعيت را به دنياي کتاب‌ها نزديک کند. ادبيات ميل دروني براي تغيير دادن و ايستادن مقابل سلطه را که از گهواره تا گور سعي در کنترل ما دارد، بيدار مي‌کند.
    5. مطالعه بهترين نوع سرگرمي است. حتي وقتي کلمات با هم ترکيب مي‌شوند، رنگ و بويي جادويي به خود مي‌گيرند و دريچه‌اي مي‌شوند براي زندگي کردن تجربيات ديگر...
    6. خواندن شالوده تربيت کردن انسان‌هاي آزاد است. در جوامع آزاد، مفهومي وجود دارد مبني بر اين که مطالعه يک سرگرمي و لذت است که مي‌شود آن را از تجربه کلي زندگي افراد حذف کرد.
    7. مطالعه کتاب‌هاي خوب آدم‌هاي بهتري از ما مي‌سازد. ما بايد فرزندان‌مان را قانع کنيم که خواندن مسلما لذتي خارق‌العاده است اما در عين حال بهترين راه براي بهتر شدن. مطالعه راهي است براي آمادگي بيشتر در مواجهه با چالش‌هايي که در تمام طول عمر ما حضور دارند.