سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با عرض سلام و تقدیم احترام خدمت همگی؛

دوستان از مسائل مهمی که باید بدانها بپردازیم و تا حدودی کمبود یا نبود آنها در بین ما مشهود است؛ احترام متقابل، دوست داشتن یکدیگر و ارزش قائل شدن برای همدیگر است. اینها از مصداق های اصلی سرمایه اجتماعی هر جامعه ای است. سرمایه ای که باعث وفاق بیشتر، انسجام و هماهنگی مضاعف برای پیشرفت و آبادانی است.

سرمایه‌اجتماعی عبارت است از ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی‌ای که می‌توانند حس همکاری و اطمینان را در میان افراد یک جامعه پدید آورند. تعدادی از عناصر اصلی که می‌توان سرمایه اجتماعی را با آن مورد اندازه‌گیری قرار داد عبارتند از:آگاهی به امور عمومی و اجتماعی، وجود انگیزه در افراد جامعه که در پی کسب این دسته از آگاهی‌ها برآیند، اعتماد عمومی به یکدیگر، اعتماد به نهادهای مردمی و دولتی، مشارکت همیارانه در فعالیت‌های مورد نیاز اجتماعی، خیریه‌ای، مذهبی، اتحادیه‌ها، انجمن‌های صنفی و علمی و... . در مجموع می‌توان گفت که یکی از معیارهای اصلی در شناخت سرمایه اجتماعی شکل و شیوه روابط اجتماعی افراد با یکدیگر و نحوه همزیستی آنها در جامعه مورد مطالعه است.

بیاییم با همدلی بیشتر در کنار سرمایه های طبیعی و خدادادی و سرمایه های انسانی بزرگی که در روستا داریم، سرمایه اجتماعی که در دنیای امروز رکن اساسی پیشرفت است را نیز افزایش دهیم. لطفا با نظرات خود در این بخش همکاری نمایید. چه عواملی یاعث افزایش همدلی و انسجام بین اهالی روستا می شود؟ چطور می توانیم احترام به یکدیگر را در اجتماع کوچک خود نهادینه سازیم؟ چطور می توانیم با استفاده از سرمایه اجتماعی باعث پیشرفت روستایمان شویم؟ چه فعالیت ها یا استراتژی هایی را بکار بریم این سرمایه افزایش خواهد یافت؟ چه فعالیت ها یا استراتژی هایی را که اشتباه است و حذف کنیم، سرمایه اجتماعی روستا افزایش خواهد یافت؟ خلاصه آنکه این امر مستلزم چه تغییراتی است و چگونه؟

پیشاپیش از همه دوستان و سرورانی که نظر می دهند تشکر می کنم.


نظر()

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ