سفارش تبلیغ
صبا ویژن

موضوع کمپین سازمان جهانی بهداشت در سال 2017، افسردگی است.

افسردگی یک اختلال روانی است که با حداقل دو هفته غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقمندی به فعالیت هایی که معمولا لذت بخش است به همراه ناتوانی در انجام امور روزمره همراه است. علاوه بر این افراد میتلا به افسردگی معمولا چند تا از علائم زیر را دارند:

از دست دادن انرژی، تغییر در اشتها، کم خوابی یا خواب زیاد، اضطراب، کاهش تمرکز، تردید، بی قراری، احساس بی ارزشی، احساس گناه، ناامیدی و افکار خودآزاری یا خودکشی.

در سرتاسر جهان اختلالات روانی شایع در حال افزایش است. بین سال های 1990 و 2013 تعداد افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می برند نزدیک به 50 درصد افزایش یافته است.

افسردگی به تنهایی 10 درصد از سالهای عمر از دست رفته به خاطر ناتوانی را در جهان به خود اختصاص داده است. یک نفر از هر پنج نفر در معرض خطر افسردگی و اضطراب قرار دارند.

افسردگی همه سنین، همه سطوح زندگی و همه کشورها را در بر می گیرد. این امر باعث اضطراب روانی و تاثیر بر توانایی مردم حتی در انجام ساده ترین کارهای روزمره و گاهی پیامدهای مخربی در روابط خانوادگی و دوستانه و عدم توانایی ادامه زندگی می شود. در بدترین حالت، افسردگی می تواند منجر به خودکشی شود.

در عین حال، افسردگی می تواند پیشگیری و  به طور موثری از طریق روان درمانی یا داروهای ضد افسردگی یا ترکیبی از این دو درمان شود. شناخت بهتر ماهیت افسردگی، چگونگی پیشگیری و درمان آن به کاهش انگ مرتبط با این شرایط، کمک خواهد کرد و منجر می شود که افراد بیشتری به دنبال کمک و راهنمایی باشند.

بزرگترین هدف این کمپین، این است که افراد مبتلا به افسردگی در همه کشورها به دنبال دریافت کمک باشند.

آگاهی عمومی بهتر در مورد افسردگی، دلایل و پیامدهای ممکن آن و چیزهایی که به رفع آن کمک می کند یا می تواند برای پیشگیری و درمان آن در دسترس افراد مبتلا به افسردگی جویای کمک و خانواده، دوستان و همکاران افراد افسرده که با آنها زندگی می کنند و می توانند او را حمایت و پشتیبانی کنند، باشد.

در هسته کمپین، اهمیت صحبت کردن در مورد افسردگی به عنوان یک جزء حیاتی از درمان است. صحبت کردن در مورد افسردگی چه با یکی از اعضای خانواده، دوستان یا کارکنان درمانی، در گروه های بزرگتر(برای مثال در مدارس، محل کار و محیط اجتماعی)، یا در مکان های عمومی، در اخبار و رسانه ها و وبلاگ ها یا رسانه های اجتماعی به شکستن انگ بیماری کمک می کند، و در نهایت منجر به این می شود که افراد بیشتری متقاضی کمک باشند.

شعار کمپین:

افسردگی: بیا حرف بزنیم(Depression: lets talk)


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ