سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واضح اندیشیدن کتابی است در زمینه تفکر نقادانه.  ژیل لوبلان،پیش از نگارش این کتاب، سنجشگرانه اندیشی را برای بسیاری از دانشجویان تدریس کرده است و هدف وی از تالیف واضح اندیشیدن نیز این بوده است که درس‌نامه‌ای برای تفکر نقادانه فراهم آورد. 

تفکر نقادانه در معنای گسترده‌اش، دانشی است که هدف از آن ارتقای کیفیت اندیشیدن و استدلال کردن است و در معنای محدود، دانشی است که هدف از آن ارتقای توانایی افراد در نقد دیدگاه‌هاست. 

این کتاب قرار است چیزهایی را به ما یاد بدهد که در دبیرستان و دانشگاه باید یاد می‌دادند اما ندادند. خواندن‌اش احتمالا آن لذت آنی که از خواندن شعر و داستان می‌برید به شما نمی‌دهد، اما اگر آن را جدی بگیرید، مطمئنا از تاثیری که بر کیفیت اندیشیدن و استدلال کردن شما خواهد گذاشت لذت خواهید برد. 

این کتاب یک درسنامه تفکر نقادانه است. ژیل لوبلان، پیش از آنکه کتاب واضح اندیشیدن را بنویسد، تفکر نقادانه را برای بیش از 7000 دانشجو تدریس کرده است. همین پیشینه موجب شده که کتاب از این ویژگی‌ها برخوردار شود: (1) متن روشن و شفاف (2) استفاده از ابزارهای گوناگون (مثال‌ها، نمودارها، جدول‌ها، و کادرهای بازنگری) برای توضیح و برجسته کردن نکته‌ها و مفهوم‌های کلیدی، (3) استفاده «واژه‌نامه توصیفی» در پایان کتاب برای توضیح واژگانی که احتمالا برای خواننده جدیدند، و (4) ارائه تمرین‌های متنوع (تمرین عادی، تمرین ارزیابی، و تمرین کاوش و نگارش) برای اطمینان از ورزیده شدن خواننده در کاربرد مفاهیم کتاب.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ