سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

هفته ی گذشته اتفاق بسیار مهمی در حوزه ی پیشگیری کشور اتفاق افتاد. این اتفاق که می طلبد از سوی دست اندرکاران و فعالان حوزه ی پیشگیری کشور مورد توجه قرار گیرد ، برگزاری اولین مسابقه ی بین المللی دو ماراتن در کشور بود. این اتفاق به این خاطر در تاریخ پیشگیری کشور مهم است که می تواند مردم را با مهم ترین ورزش سلامتی آور یعنی دویدن آشنا کند. تحقیقات بسیار متعددی نشان داده اند که ورزش های هوازی نظیر دو نقش بسیار مثبتی بر ابعاد جسمانی، روانشناختی، اجتماعی و حتی معنوی برجا می گذارند. نیم نگاهی به سبک زندگی ما ایرانیان دال بر آن است که تعداد بسیار اندکی از ما به شکلی مرتب و بر اساس اصول صحیح ورزش می کنیم. چاقی بارزترین نشانه ی ظاهری ورزش نکردن است که خود پیامدهای مهلکی را به دنبال دارد. مسابقه ی دو ماراتن پارس که در مرودشت فارس و به مسافت نزدیک به 34 کیلومتر برگزار شد، می تواند باعث شود مردم خصوصاً تماشاگرانی که از نزدیک شاهد تلاش دوندگان بودند تصویر مثبتی از دویدن در ذهن شان ایجاد شود؛ تصویری که همراه با هیجان حاصل از مشاهده ی حضور دوندگان ایرانی وخارجی سخت کوشی است که برای به پایان رساندن مسیر مسابقه تلاش زائد الوصفی را صرف می کنند. در کارگاه های آموزش مهارت های زندگی، در مهارت مهم مدیریت استرس، لایف اسکیلز کاران به شکلی مبسوط به شاخص های آمادگی جسمانی می پردازند و سعی می کنند که شرکت کنندگان در کارگاه را ترغیب کنند بعد از کارگاه ورزش را وارد زندگی روزمره کنند. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین شاخص های لایف اسکیلزکاران زبده توان آن ها در انگیزه مند کردن شرکت کنندگان باشد بگونه ای که بلافاصله بعد از کارگاه به شکل مرتب شروع به ورزش کنند.

جالب اینجاست که وزارت ورزش با خوش سلیقگی هرچه تمام تر خط استارت این مسابقه را منطقه ی تاریخی پاسارگاد در نظر گرفت تا علاوه بر اینکه شرکت کنندگان خارجی از حضور در این منطقه ی تاریخی آسیا و چه بسا جهان نهایت لذت را ببرند بلکه با پوشش آن در شبکه های خبری، زمینه های جذب توریست را هم فراهم کنند.

قهرمان اولین دوره مسابقه ی ماراتن بین المللی پارس فضل الله رستمی بود که طی دو ساعت و چهل و سه دقیقه از خط پایان گذشت. نخستین دونده ی خارجی نیز پاتریک ورنه از کشور سوئد بود که با زمان سه ساعت و سه دقیقه به کار خود پایان داد. 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ