سفارش تبلیغ
صبا ویژن

30? از مردم بی تفاوتند، آن ها هیچ هدفی در زندگی ندارند، فقط زمانی دست به کاری می زنند که کس دیگری به آن ها بگوید چه کاری را، کجا و چگونه انجام دهند.

حدود 50? از مردم واکنشی عمل می کنند. آن ها به جای آن که سعی کنند بانی تغییرات یا اداره کننده سرنوشت خویش باشند، فقط به اتفاقات، واکنش نشان می دهند. آن ها در تمام زندگی خود کار می کنند تا دیگران به اهدافشان برسند.

بیش از 10? افراد در رویا زندگی می کنند. مغز آن ها پر از نقشه های خیال بافانه برای کسب شهرت و دولت است. متاسفانه اهداف آن ها چنان نامشخص و غیرواقعی است که نمی توانند قدم های لازم را برای واقعیت بخشیدن به آن ها بردارند.

فقط 10? از افراد جامعه عامل و هدفمند هستند. به جای اینکه منتظر شوند تا دیگران به آن ها بگویند که چه بکنند، یا در مقابل اتفاقاتی که به آن ها تحمیل می شود واکنشی عمل کنند یا زندگی را با خیال بافی هدر دهند، روی پای خود می ایستند و فرصت ها را برای خود می سازند. به جای آنکه در زندگی به بازی گرفته شوند، برای خود نقشی موثر را در این بازی می سازند. آن ها به تغییرات نه به عنوان تهدید بلکه به چشم یک فرصت نگاه می کنند، هر چند که هنوز در میان همین گروه نیز هدف گذاری به صورت گاه گاهی و تصادفی انجام می گیرد.


نظر()

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ