سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کم آبی و خشکسالی در سات روآر نیز بیداد می کند. در دو ماه اخیر بارندگی وجود نداشته و اهالی دست به دامن دعا و نیایش و نذر و ... شدند بلکه باران رحمت خداوندی در این ماه های گرم سال شامل خاک تفتیده سات روآر نیز بشود. چشمه ها یکی پس از دیگری در حال خشکیدن است و دره (روآر) را تاکنون اینقدر کم آب ندیده بودم. و با وجود این کم آبی، 2 نکته قابل تامل است:

1- برای تقسیم آب شرب، سات روآر به 4 بخش تقسیم شده است که 4 فلکه مجزا از هم دارند و مسئول زحمت کش تقسیم آب(میرآب)، روزانه هر کدام از این فلکه ها را طبق برنامه، روزی نیم ساعت باز می کند و اهالی نیز می توانند به این ترتیب روزی نیم ساعت از آب شرب لوله کشی برخوردار شوند. نکته مهم آن است که بخشی از سات روآر که به دلایل نامعلوم در مسیر لویه اصلی و این 4 فلکه قرار دارد با هر 4 بخش دارای آب است، یعنی روزی 2 ساعت!!! احتمالا مسئولین پاسخی برای این بی قانونی و اجحاف دارند. فعلا در حد همین تذکر اکتفا کرده و منتظر اقدامات مناسب می مانیم.
2- معمولا هر کجا که آب هست، آبادانی نیز هست. اما در سات روآر با همه این بی آبی، هر کجا ساخت و ساز هست، آب فراوان نیز وجود دارد، به طوری که به یکی از این ساخت و سازهای فعلی در سات روآر، 3 انشعاب آب داده شده است!!!
اینکه مسئول محترم آب به این بی قانونی ها مدام معترض است ولی با فشار و لابی عده ای راه به جایی نمی برد نیز قابل توجه است.
امیدوارم مسئولین پاسخ های درخوری برای این موارد داشته باشند.

اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ