سفارش تبلیغ
صبا ویژن

1- ساخت محل ذخیره سازی آب: این محل منبع یا مخزن و استخری است که روانآب جمع آوری شده از سطوح آبگیر به آنجا هدایت و ذخیره می شود و برای آبیاری باغ ها استفاده می شود. منبع ذخیره می تواند از نوع سطحی یا مخزن زیرزمینی باشد.

2- ذخیره آب باران: سیستم های استحصال آب باران دارای فناوری ساده و در ابعاد کوچک قابل اجرا است. که از آب ذخیره شده به این روش می توان برای شستشو و آبیاری استفاده نمود.

3- احیا کیله ها با استفاده از لوله های مناسب انتقال آب رود به باغ ها و استفاده از آب دره که بلا استفاده از وسط روستا به پایین دست می رود.

4- استفاده از آب باران: با توجه به حجم نسبتا مناسب بارندگی در ساتروار، در منازل می توان ناودان ها را طوری تعبیه نمود و لوله کشی کرد که آب باران به باغچه ها هدایت شود یا در منبعی ذخیره و به موقع استفاده شود.

5- تفکیک لوله کشی آب شرب از آب مخصوص آبیاری و شستشو

6- برنامه ریزی و طراحی روش هایی برای استفاده بهینه از آب رودخانه.

7- تغییر کشت محصولاتی که مصرف آب بالایی دارند به محصولات کشاورزی کم مصرف تر.

برخی روش های فوق نیاز به سرمایه گذاری و برنامه ریزی از سوی مسئولین دارد و برخی نیز به راحتی و با کمترین هزینه توسط اهالی محترم و در منازل مسکونی و باغ های انفرادی قابل اجرا است.

و یادمان باشد با توجه به خشکسالی های اخیر که دامن ساتروار را نیز گرفته است، بهترین شیوه ی مقابله با کم آبی، صرفه جویی است.

 


نظر()

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ