سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام. همانطور که می دانید با توجه به اینکه ساتروار در ارتفاعات قرارداشته و کوهستانی و ییلاقی است، سرسبزی آن تقریبا منحصر به وجود چمن زار و علف زار است که این سرسبزی نیز از بهار شروع شده و تقریبا تا اواسط تابستان ادامه دارد و بعد از آن تقریبا سرسبزی و زیبایی خودش را از دست می دهد. از طرفی شاهد آن هستیم که تعدادی از هم محلی های خوش فکر و خوش سلیقه، همتی به خرج دادند و در حیاط منازل خویش درخت کاری کردند و ضمن زیباتر و سرسبز شدن محوطه منزلشان، از محصولات این درخت ها نیز استفاده می نمایند. همچنین تجربه شده است که درختان بسیاری در ساتروار قابل کشت و بهره برداری است ازجمله: صنوبر، گردو، آلو، آلبالو، زردآلو، گیلاس و ...

بنابراین به همه هم محلی های عزیز پیشنهاد می شود نسبت به درختکاری در ساتروار اهتمام بیشتری به خرج دهند.

با توجه به اینکه روز درختکاری نزدیک است به آقای مهندس جمشیدی ریس محترم شورای ساتروار پیشنهاد می شود تمهیداتی به خرج دهند و با یک فراخوان عمومی از همه عزیزان ساترواری و به خصوص جوانترها بخواهند در روز خاصی با حضور در ساتروار نسبت به انجام درختکاری در سطح روستا اقدام نمایند. لازم است قبل از آن به تعداد مناسب نهال درخت های مناسب تهیه شود.

این موضوع چند حسن دارد: اولا فضای روستا کاملا تغییر کرده و سرسبزتر و زیباتر می شود. دوما هوای ساتروار تلطیف تر می شود و با ادامه این کار و با وجود جاده و آب و برق امکان زندگی چهار فصل را بوجود می اورد. نوع کشت در ساتروار تغییر می کند و از کشت سنتی که محدود شده به کاشت سیب زمینی که هم زحمت زیادی دارد، هم آب زیادی مصرف می شود و همینکه آنچنان برای ساکنین به صرفه نیست به باغداری تغییر وضعیت پیدا می کند.

و نکته مهم دیگر آن است که حضور و مشارکت همکانی در یک روز خاص برای درختکاری باعث ایجاد انسجام و اتحاد در بین اهالی شده و سرمنشاء مشارکت و فعالیت گروهی در ساتروار می شود.


نظر()

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ