سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 انسان توسعه یافته کیست؟

"انسان توسعه یافته (Developed Human)" انسانی است که به حقوق و تکالیف مدنی خود آگاه است. به وظایف خودعمل می کند و حقوق خود را مطالبه می نماید.

"انسان توسعه یافته" اعتماد به نفس منطقی دارد. به توانایی های انسانی اش باور دارد. خودش را محیط بر مسائل زندگی‌اش می داند و می فهمد که انسان موجودی خلاق و مبتکر و توانمند است. می داند که در درون انسان، نیرویی وجود دارد که اگر اراده کند می تواند هم? مشکلات را با تعقل و تدبیر، حل و فصل کند. 

"انسان توسعه یافته" مهربان و آرام است. خوب گوش می کند. خوب فکر می کند. با عجله سخن نمی گوید وقتی با او برخورد می کنی، امواج آرام بخش و مهربانی، سراسر وجودتان را پر می کند.

"انسان توسعه یافته" از نیاز به نمایش، عبور کرده است. در سخن گفتن اظهار فضل نمی کند و از چاپلوسی دیگران مشمئز می شود.

"انسان توسعه یافته" روحی? مشارکت پذیری، هم فکری و همکاری با دیگران دارد. به تفکر جمعی و مشورت اعتقاد دارد. تقسیم کار را می فهمد. اصول مقدماتی مدیریت را بلد است و کاملاً باور دارد که عقل کل نیست.

 "انسان توسعه یافته" جو پذیر نیست. در مقابل تبلیغات زیانبار و یا کذب، روحیه پایداری و نگاه کارشناسی دارد. در گرداب تبلیغات سوء قرار نمی گیرد و هر نگرشی را در قالب عقل و تجربه و مشورت به تجزیه و تحلیل می گیرد و بعد تصمیم می گیرد.

"انسان توسعه یافته" روحی? همزیستی مسالمت آمیز با جامعه دارد. با خودش سازگار و با محیط زندگی اش هماهنگ است. محیط زندگی اش را تغییر می دهد، اما با شرایط نمی جنگد.

"انسان توسعه یافته" به تندرستی جسمی و سلامتی روحی و روانی خود اهمیت می دهد. ورزش می کند. تفریح می کند و به واقع زندگی می کند. نوع لباس پوشیدنش، روش گفتاری اش، منش کرداری اش و حتی نوع نگاه و چهره اش به گونه ای است که مورد پذیرش اجتماع است و در همه امورات متعادل است.

 "انسان توسعه یافته" اجازه می دهد دیگران حرف خود را تمام کنند. یاد گرفته است بیشتر سکوت کند تا حرف بزند. بیشتر بشنود تا بگوید.

"انسان توسعه یافته" کتاب می خواند. "انسان توسعه یافته" کتاب می خواند. "انسان توسعه یافته" کتاب می خواند... 

"انسان توسعه یافته" برای کل جامعه و آینده آن تلاش می کند و نه صرفا برای باند، گروه، همفکران و یا اقوام‌ خود. 

"انسان توسعه یافته" مرعوب مقامات اداری و حکومتی نیست. می داند که این مقامات تنها در سازمان مطبوع خود صاحب مقام هستند و در عرصه اجتماع همگی خدمتگزار شهروندان هستند.

"انسان توسعه یافته" با حیوانات و طبیعت مهربان است و به محیط زیست خود اهمیت می دهد.

"انسان توسعه یافته" بخش مهمی از زندگی خود را برای به جای گذاشتن میراثی ارزشمند برای جامعه، طراحی می کند. مسئولیت کاری را که در آن تخصص ندارد، نمی پذیرد و مسئولیت کاری را به کسی که در آن کار تخصصی ندارد، نمی سپارد و اگر خواست ثروتمند شود، نهاد‌های دولتی و حکومتی را ترک می کند.

"انسان توسعه یافته" قانونمند است و به قانون احترام می گذارد. حتی در مواقعی که قانون را مطابق میل خود نمی داند نیز حاضر نیست قانون شکنی کند و قانون را زیر پا بگذارد...

آری؛ برای رسیدن به "توسعه" به چنین انسان هایی نیاز داریم.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ