سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رییس انجمن ازدواج و خانواده کشور گفت:برگزاری دوره های آموزشی مهارت های زندگی خانوادگی می تواند با تربیت مربی و ارائه آموزش های تخصصی به کاهش بحران های خانوادگی و اختلاف زوجین کمک کند.

دکتر خسرو محمدی در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان،در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربی مهارت های زندگی خانوادگی(مهارت های زناشویی)که برای نخستین بار در گیلان توسط انجمن ازدواج و خانواده کشور برگزار شد،اظهار کرد: طلاق یکی از موضوعات اساسی جامعه امروزی است که متاسفانه با آمار رو به رشد آن مواجه هستیم.

رییس انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه بسیاری از طلاق ها در کشور بدلیل عدم وجود مهارت های لازم به وقوع می پیوندد، افزود:اگر افراد جامعه به ویژه جوانان با مهارت های لازم برای زندگی آشنا شوند طلاق را بعنوان تنها گزینه برای حل مشکلات خود برنمی گزینند.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی باید برای گروه های سنی مختلف اعم از کودکان،جوانان و بزرگسالان اندیشیده شود، ادامه داد: این آموزش ها می تواند در مدارس، دانشگاه ها،مساجد و غیره ارائه شود.

دکتر محمدی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی می تواند برای افراد در شرف ازدواج و حتی پس از ازدواج بصورت ویژه اثرگذار باشد،گفت:یادگیری این مهارت ها می تواند موجب افزایش دانش،تغییر نگرش ها و ارتقای مهارت ها شود که این به داشتن زندگی با ثبات کمک می کند.

رییس انجمن ازدواج و خانواده کشور با بیان اینکه آموزش ها می تواند در سه بخش انتخاب همسر،مهارت های درست زندگی کردن و اصول فرزندپروری خلاصه شود، تاکید کرد: مهارت های انتخاب همسر آندسته از مولفه هایی را تشکیل می دهد که به انتخاب بهترین همسر فارغ از افراط های هیجانی و آگاهی بیشتر منجر شود.

وی با بیان اینکه پس از انتخاب همسر اصل مهم توانایی درست زندگی کردن است، گفت:پس از رقم زدن ازدواج خوب، مسئله حفظ این ازدواج به شکل مطلوب مطرح می شود و افرادی که مهارت های لازم در این بخش را ندارند با اختلافات و مشکلاتی مواجه می شوند که بسیاری از آن ها به طلاق ختم می شود.

دکتر محمدی افزود: افراد با آموختن مهارت های زندگی به فنون خوب صحبت کردن، ابراز احساسات کارآمد و کاهش تعارضات متقابل مجهز می شوند و میتوانند در صلح و آرامش زمینه رسیدن به تعالی و کمال را برای یکدیگر فراهم کنند.

رییس انجمن ازدواج و خانواده کشور با اشاره به نقش اثرگذار برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی برای افراد جامعه ، تاکید کرد: برگزاری این دوره های آموزشی می تواند با تربیت مربی و ارائه آموزش های تخصصی به کاهش بحران های خانوادگی و اختلاف زوجین کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اصول فرزندپروری فرصت دیگری است که نقش مهم دارا بودن مهارت های زندگی را آشکار می سازد، ادامه داد:اگر والدین به این مهارتها آشنایی نداشته باشند بی شک کانون خانواده به میدان مشاجره و تعارضات طرفین در تربیت فرزندان تبدیل خواهد شد.

دکتر محمدی با اشاره به اینکه نقش مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در افزایش آمار طلاق قابل انکار نیست، تصریح کرد:اما این دلایل برای از هم گسیختن بنیان خانواده کافی نیست، بسیاری از خانواده ها در سخت ترین بحران های مالی چون مهارت حقیقی دوست داشتن را آموخته اند، بنیان خانواده را به بهترین نحو ممکن حفظ کرده و با مشکلات می جنگند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی تا حد زیادی می تواند موجب کاهش خشونت علیه زنان شود، تصریح کرد: وقتی زن و مرد در راستای آموزش مهارت های زندگی قرار می گیرند با مهارت های درست و حقوق قانونی و عاطفی همدیگر بیشتر آشنا می شوند که این امر موجب کاهش تنفر زوجین از همدیگر در سایه خشونت های جسمی و روانی می شود و افراد مهارت صحبت قاطعانه بجای خشونت فیزیکی را می آموزند.

رییس انجمن ازدواج و خانواده کشور در پایان با اشاره به استقبال چشمگیر علاقمندان به ویژه روانشناسان و مشاورین از این کارگاه دو روزه، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده پتانسیل غنی این استان در برگزاری این دوره های آموزشی است تا با تربیت نیروهای کارآمد و متخصص شاهد کاهش آمار طلاق باشیم.

به گزارش ایسنا،دکتر خسرو محمدی رئیس هیئت مدیره و عضو موسس انجمن ازدواج و خانواده کشور، عضو هیئت مدیره انجمن علمی مدیریت بحران ایران، رئیس هیئت مدیره و عضو موسس انجمن حمایت‌های روانی اجتماعی کشور، عضو کمیسیون تخصصی روان شناسی نظامی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران، و عضو شبکه مدرسین مهارتهای زندگی وزارت علوم و سازمان بهزیستی کشور است.

http://gilan.isna.ir/default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=121789


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ