سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شعار سال 2016 روز جهانی بهداشت روانی:

"کرامت انسانی در سلامت روان، کمک های اولیه روانشناختی و  سلامت روان برای همه"

به هنگام وقوع فجایع و اتفاقات دردناک در محیط اطرافمان، می توانیم به آسیب دیدگان از این اتفاقات دست یاری برسانیم. به عنوان مثال ممکن است شما شاهد صحنه تصادفی باشید که در آن کسانی آسیب دیده اند. یا ممکن است شما متخصص بهداشت روانی یا معلمی باشید که با فردی هم صحبت شده اید که اخیرا عزیزی را از دست داده و شاهد مرگ دلخراش دوستش بوده است. یا ممکن است شما عضو یک گروه از داوطلبانی باشید که قرار است به کمک مهاجرانی بشتابند که اخیرا وارد کشور شده اند. 

یادگیری اصول پایه و اساسی کمک های اولیه روانشناختی به شما کمک خواهد کرد تا بهتر بتوانید به کمک مردمانی بشتابید که پریشان خاطر هستند و البته مهمتر این که بدانید در چنین شرایطی چه چیزهایی نباید بگویید.

 شعار امسال روز جهانی بهداشت روان، که در 10 اکتبر 2016  برپا می شود، «حفظ کرامت انسانی - کمک های اولیه روانشناختی و بهداشت روانی» است. 

تلاش ها در این روز باید به این سمت متمرکز شود که از افرادی که در نقش حامی و یاور هستند عملا حمایت شود. این افراد ممکن است کارکنان بهداشتی درمانی، معلمان، آتش نشانان، مددکاران اجتماعی یا افسران پلیس باشند.

 کمک های اولیه روانشناختی، برخلاف نامش، هم حمایت های روانشناختی و هم حمایت های اجتماعی را در بر می گیرد. همچنانکه در مراقبت های بهداشتی عمومی نباید صرفا بر کمک های اولیه جسمانی متمرکز بود، در نظام مراقبت های بهداشت روانی هم نباید صرفا بر کمک ها اولیه روانشناختی متمرکز شد. درواقع، سرمایه گذاری در حیطه کمکهای اولیه روانشناختی بخشی از تلاشهای بلند مدتی است که باید اطمینان حاصل کرد همه کسانی که دچار پریشان حالی ناشی از یک بحران هستند حمایت اساسی دریافت خواهند کرد و همچنین کسانی که نیاز بیشتری به کمک های اولیه روانشناختی دارند حمایت بیشتر و تخصصی تری را در حوزه های بهداشت، سلامت روانی و خدمات اجتماعی دریافت خواهند کرد.


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ