سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سالانه 35 میلیون تن دورریز غذا یعنی چقدر؟ یعنی یکمیلیون و 500 تریلی 18 چرخ با 20 تن غذا که هر سال دو ریخته میشود درحالیکه میتوانند غذای 15 میلیون نفر را تأمین کند.

این آمار مخصوص دورریز غذا در ایران است، اما کمترکسی تابه حال به فکر ایجاد راه حلی برای کاهش دورریختن نعمتهای الهی کرده است. در روزهایی که سفره های افطار گسترده تر از قبل گشوده میشوند، پرداختن به چنین راهکارهایی مهمتر از قبل میشود، چراکه ماه رمضان براساس آیات و احادیث، ماه تمرین بهتر زندگی کردن و ارج گذاشتن به نعمتهای الهی ست. دراین میان، جمعیت طلوع بی نشانها که 10 سال از فعالیتش میگذرد، راهی خوب و متفاوت را آغاز کرده تا از دورریز عجیب وغریب غذا در پایتخت بکاهد.

آنطور که مسئول کمپین «تهران شهر بدون گرسنه» این جمعیت، به «شرق» میگوید یک سالی است که طرح جمع آوری غذاهای اضافه آغاز شده و با استقبال واقعا خوب مردم همراه بوده است: «این کار تقریبا از اواخر سال 93 شروع شد اما اطلاع رسانی آن یک سالی است که به طور جدی انجام میشود. ما سعی کردیم در این طرح پاسخگوی تهرانیها باشیم و با استفاده از تلگرام، توانسته ایم لااقل به 50 تا 70 درصد تهرانیها فعالیتمان را در این زمینه اطلاع رسانی کنیم.»

اگر پس از پذیرایی از میهمانانتان، حداقل 30 تا 40 پرس غذا در دیگها مانده باشد، یک تماس ساده با شماره 55739956 کافی است تا وانتهایی از سوی این جمعیت به د ِر خانه شما بیایند، غذا را از دیگها جمع آوری کرده و پس از بررسی صحت و سلامت و دستنخوردگی آن، غذا را به مراکز مختلف ارسال کنند: «اولویت برای ارسال غذا با مراکزی است که کارتنخوابها را نگهداری میکنند. از آن جایی که جمعیت طلوع بی نشانها، 10 سالی است که در حوزه کارتن خوابها فعالیت دارد، جاهای بکری را در تهران میشناسیم که کارتنخوابها و بی خانه مانهایی دارد که متأسفانه موردتوجه قرار نگرفته اند. اولویت بعدی ما خیریه ها و خانواده های تحت پوشش آنها در محله های فقیرنشین است و سعی میکنیم غذایی با کیفیت مطلوب به آنها برسانیم.»(روزنامه شرق، 52 خرداد). 


اولین دیدگاه را شما بگذارید

 آغاز...   

مشخصات مدیر وبلاگ

دکتر خسرو محمدی [60]

متخصص رواندرمانی و مشاوره، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه علوم رفتاری
ویرایش

لوگوی دوستان













ویرایش

طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ