چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ محمدي 
در DSM-5 بخشي تحت عنوان اختلالات مرتبط با آسيب- عامل استرس زا(trauma-and stressor-related disorders) گنجانده شده است و اختلالاتي را شامل مي شود كه در آنها مواجهه با واقعه آسيب زا يا استرس زا آشكارا به عنوان ملاك تشخيصي ثبت شده است. اين اختلالات عبارتند از: اختلال دلبستگي واكنشي، اختلال آميختگي اجتماعي بازداري شده، اختلال استرس پس از آسيب(PTSD)، اختلال استرس حاد(ASD) و اختلال سازگاري.
ناراحتي روان شناختي بعد از مواجهه با رويدادي آسيب زا كاملا متغير است. در برخي موارد، نشانه ها در زمينه مبتني بر اضطراب يا ترس بهتر مي توانند درك شوند. اما روشن است خيلي از افرادي كه با رويدادي آسيب زا يا استرس زا مواجه شده اند، تيپ پديداري نشان مي دهند كه در آن، به جاي نشانه هاي مبتني بر اضطراب يا ترس، برجسته ترين ويژگي هاي باليني، نشانه هاي فقدان احساس لذت و ملالت، نشانه هاي بيروني خشم و پرخاشگري، يا نشانه هاي تجزيه اي هستند. به علت اين جلوه هاي متغير ناراحتي باليني بعد از مواجهه با رويدادهاي فاجعه آميز يا ناگًوار، اختلالاتي كه در بالا به آنها اشاره شد، تحت طبقه مجزايي دسته بندي شده اند: اختلالات مرتبط با آسيب و عامل استرس زا.
منبع: راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات رواني- DSM-5
ترجمه يحيي سيدمحمدي
سلام وبلاگ قشنگي داريد خوشحال ميشيم تبادل لينک داشته باشيم
سايت ما داراي پيج رنک 4 گوگل و آمار بازديد بسيار بالا مي باشد که تبادل لينک با آن براي افزايش بازديد سايت شما نيز بسيار موثر خواهد بود.
در صورت تمايل براي تبادل لينک به صفحه تبادل لينک به آدرس زير مراجعه کنيد.
http://links.turister.biz